Løgelandsvej 1 Valby

Koncerter

d. 27/8-2023 kl. 16

Se mere
Der var næsten fuld kirke til årets sommerkoncert.
Det var den første, som ikke var med kor.
Faktisk var det som at få en rejse i tidsmaskinen.

Årets julekoncert
Fredensborg Slotskirkes Pigekor
henrykkede igen i år en fyldt kirkesal.

Forårskoncert

2018: Årets forårskoncert var en succes.

MELLEM PÅSKE OG PINSE med Nordsjællands Kammerkor under ledelse af Vibeke Højlund.
Man synger jo altid om, at "julen varer lige til påske", måske ku' man tilsvarende sige, at "påsken varer lige til pinse"?
Vi begyndte at snakke videre om, hvad det er for en tid, tiden efter påskedramaet på Golgata, over Kristi Himmelfart til Helligåndens manifestering?
Hvordan taler denne tid til os, hvad vil den os? Med det afsæt vil vi synge gode påskesatser, der bærer videre ud i hverdagen efter påske, og vi vil nærme os pinsen med dens mange overdådige billeder og beskrivelser af solen og lyset.
Vi vil gerne lave koncerter MED HOLDNING OG HUMOR, det har vi valgt som korets motto. Vi formidler musikken og dens indhold og perspektiver for os almindelige mennesker i 2018 med afsæt i kristendommen og eksistentielle emner tilsat et drys lommefilosofi.
Programmet indeholder både gammel musik af Palestrina, Hassler og Bach, romatisk musik af Gounod, Duruflé og Lange-Müller og helt nyskrevne satser af korets dirigent Vibeke Højlund.

2016: Vejby Kirkes Kor opførte en pragtfuld "lysmesse" under ledelse af Vibeke, med flere af hendes egne værker.

2013: Valby Kirkes Motetkor og Trio Differente.

Trio Differente: Thomas Bredsdorff-Larsen på kontrabas, Anne-Mette Nielsen på blokfløjte og Helle Bredsdorff på obo.
Valby Motetkor: Lene Martinsen sopran, Linda Sltis alt, Verner Petersen tenor, Jens-Henrik Larsen bas og Helle Bredsdorff dirigent.

2012: En vellykket påskevesper forestået af Gregorianerkoret.
2011: Fastelavnskoncert med Motetkoret og Rundforbikvartetten
Her kan du (gen)opleve koncerten: første del - anden del - tredie del

Tidligere sommerkoncerter:

Sommerkoncerten
d. 21/8 kl 16
bød på
Sjølund kammerkor
under ledelse af Martin Legéne Jensen.
Koret indledte med at hylde den danske komponist Bernhard Lewkovitch
med en af hans mest kendte og elskede motetter.
Herefter opføres musik af bl.a. Monteverdi, Purcell, Hassler og Byrd.
Koncertens anden halvdel vil være en hyldest til den danske sommer,
hvor koret har værker af bl.a. Hjelmborg, Carl Nielsen og Vilhelm Stenhammer på programmet.

2021:

d. 29. august kl.16 fyldte
Jakob Lorenzen og Holmens Kirkes Kantori
vores lille koncertsal med vellyd.
Programmet bestod af nordisk kormusik med små solistiske indslag og fællessang
- værker af blandt andre:
Sv. S. Schultz, Hugo Alfvén, W. Stenhammar, P.E. Lange-Müller, Carl Nielsen og Jakob Lorentzen.

2017 :Det Unge VokalEnsemble under ledelse af Poul Emborg samlede i år fuld kirke til en forbløffende velsunget koncert.

2016: Passion og romantik

Hillerødkoret MaJazz, dirigent Ann Dybdal Eriksen samt musikere på guitar, saxofon og bas bød på en romantisk koncert med Kærlighedssonetter af Pablo Neruda og anden musik i hjerternes tegn.

2015 optrdte the Dopplers med et yderst sikkert udført program af egne værker.

2014 afsluttede Trinitatis Kirkes Kantori områdets sommerkoncertrække på en yderst suveræn og værdig måde.
Se og hør korets afslutningssang her.

2013 afsluttede Holmens Kirkes Kantori områdets sommerkoncertrække med en koncert, der bjergtog en fuld kirke. Alle adspurgte syntes, at de 50kr. i entré var billigt for sådan en oplevelse.

2012 afsluttede Frederiksborgs Kammerkor områdets sommerkoncertrække på festligste vis.

2011 oplevede vi ensemblet "Blackbyrd" i en pragtfuld koncert med musik fra og om Henrik VIII.'s tid.

Sommerkoncerterne arrangeres i koordination med områdeorganisten.

Julekoncert

2021: Igen i år havde vi julekoncert med Pigerne fra Fredensborg Slotskirke dirigeret af Cille Buch. Stor success

2016: Gå ikke glip af årets julekoncert med Frederiksborg Kammerkor, d. 4/12 2016 kl.16. Entren er gratis.

Som lovet sangFrederiksborg Kammerkor igen i år (2013) julen ind i vores kirke 2. søndag i advent: d. 8 december 2013 kl. 16.

Sidste års (2012) julekoncert med Frederiksborg Kammerkor under ledelse af Paul Kim gav indtryk af et kor, der bliver dygtigere og dygtigere. De amerikanske klange var ren honning for øregangene.